Logistikk og russisk på Orkanger

Nikolai (t.v.) og Morten har sommerjobb hos REINERTSEN Orkanger.

Nikolai og Morten har begge sommerjobb hos REINERTSEN Orkangeri år. Vi ba dem presentere seg selv:

Nikolai Polikanov:
Jeg er ferdig med mitt første år som petroleumslogistikkstudentved Høgskolen i Molde og fikk sommerjobb hos REINERTSEN Orkanger MA/Logistikk 12. juni. Jeg ble ansatt til å jobbe med internlogistikk og bestilling av transport fra leverandør og transport ut.

Jeg valgte REINERTSEN fordi de har markert seg i Murmansk, og ettersom jeg er russisk selv kan det være et bra utgangspunkt for videre karriere. Jeg ser for meg at det kommer til å skje store ting mellom Russland og Norge på oljefronten i framtiden og det åpner store muligheter for meg.

Det er spennende å jobbe her på Orkanger fordi jeg får god oversikt over prosessen fra start til slutt. For meg er det en arbeidsplass med en bratt læringskurve og godt arbeidsmiljø. Jeg trives godt med å jobbe sammen med Morten; det at vi jobber sammen gjør at vi lærer raskere av hverandre og jobber i et team. Det den ene ikke husker har den andre fått med seg!

Morten Skjetne:
Jeg begynte å jobbe i REINERTSEN Orkanger MA/Logistikk den 7. juni og jobber til midten av august. Til høsten starter jeg siste året på Bachelor i Logistikk på HiST (Høgskolen i Sør-Trøndelag). Gjennom styrevervet mitt i Logistikkstudentenes linjeforening har jeg tatt truckførerlappen som kommer godt med her på lageret på Orkanger.

Jeg har fått opplæring i interne logistikksystemer og kan følge mottaksprosessen fra bestilling av transport fra ulike leverandører til mottak og mottakskontroll og uttak til montasjehallen der modulene blir satt sammen. Jeg valgte å søke sommerjobb i REINERTSEN fordi de har vist interesse for logistikkingeniørlinja ved å holde foredrag for oss og stille seg tilgjengelige med bacheloroppgaver. REINERTSEN er også tydelig i mange prosjekter i Trondheim så da de meldte at de hadde ledige sommerjobber var det ganske naturlig å søke.

Ved å få lov til å følge hele logistikkprosessen her ute på Orkanger, både på kontoret og ute på lageret, har jeg en variert og interessant sommerjobb som er veldig heldig å ha. Jeg er også heldig å få jobbe med Nikolai. Vi fordeler oppgavene vi får gitt og er mer effektive på denne måten. Dessuten benytter jeg muligheten til å lære meg russisk av ham.

Følg Nikolai, Morten og de andre sommerjobberne på Facebook og under kategorien «Sommerjobb» her på bloggen.

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

