Fersk i REINERTSEN: Nano- og materialteknologen Adela

Adela har funnet seg til rette på bergenskontoret.

Adela Huseinovic er 25 år gammel og kommer opprinnelig fra Danmark. Hun er nyutdannet sivilingeniør innenfor fysikk og teknologi, og avsluttet nylig graden sin på NTNU.

”Uddannelsen påbegyndte jeg på Syddansk Universitet i Danmark, og valgte så at forsætte videre på NTNU i Trondheim, hvor jeg var de sidste 1,5 år af uddannelsen. På NTNU koncentrerede jeg mig om fag indenfor nano- og materialteknologi.”

Nå har Adela flyttet til Bergen for å ta fatt på jobben som materialingeniør i REINERTSEN.

”En af årsagerne til at jeg ønskede at arbejde i REINERTSEN, var mulighed for at udvikle sig videre gennem forskellige projekter. Alsidigheden af projekter gør at man konstant udfordrer sig selv, og fra starten har man ansvar for projekter, hvor man hele tiden er opdateret gennem møder således at man er sikker på, at man bidrager på bedst mulig måde, således at projektet gennemføres optimalt.”

Stillingen i REINERTSEN er Adelas første heltidsjobb, og det er mye å lære selv om en har studert i flere år. Heldigvis har hun blitt tatt godt imot av de nye kollegene sine.

”Som nyuddannet har man mange forventninger og tanker til det først job. Disse forventninger er også efterlevet i REINERTSEN, jeg fik utrolig god vejledning og hjælp af mine kollegaer til at komme i gang på ret vis. Som nyuddannet har jeg lært utrolig meget gennem en kort periode. For selvom man har grundlaget fra studiet er læringskurven meget stigende når man begynder at arbejde som ingeniør, og jeg der frem til at udvikle mig videre i REINERTSEN.”

Vi ønsker Adela velkommen til oss og ser frem til å følge henne videre!

PS: «Fersk i REINERTSEN» er en serie der vi følger flere nyansatte på kontorene i Norge og Sverige. Vil du vite mer? Les om Jacob og Andreas fra oslokontoret, eller hils på Håkan som jobber i Luleå. Følg med fremover og bli kjent med flere ferske medarbeidere og deres hverdag.

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar