Fersk i REINERTSEN: Energi, VVS og stokkamp

Jennifer inspiserer aggregatet.

Jennifer Lamson har akkurat fylt 29 år, og i høst begynte hun hos REINERTSEN. I sitt første blogginnlegg forteller hun om utdanning, arbeidserfaring og de første månedene hos REINERTSEN.

«Jeg født og oppvokst i Arendal, men begge foreldrene mine er fra Filippinene. Jeg har bodd i Oslo i seks år og trives veldig godt her.

Jeg studerte flere ulike fag, og begynte i Trondheim der jeg tok en bachelor i biologi på NTNU. Så flyttet jeg til Oslo og startet på ingeniørlinja ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Der tok jeg også et utvekslingssemester i Beijing ved Tsinghua University. Jeg tok videre en master i ”Indoor Environmental and Energy Engineering” ved @Universitetet i Aalborg (partnerskole med HiOA) mens jeg jobbet 60 % som energirådgiver i EvoTek AS. Etter studiene fortsatte jeg i EvoTek og har jobbet 100 % som energirådgiver siden våren 2011.

Energibruk i bygg er et samspill mellom flere fagfelt som bygg, VVS, elektro og arkitekter. Jeg hadde lyst til å jobbe i et tverrfaglig miljø hvor jeg har mulighet til å lære mer om de andre fagene. Da passet REINERTSEN veldig bra.

Jeg har fortsatt i stillingen som energirådgiver også i REINERTSEN. Helt konkret så analyserer jeg bygg med tanke på energibruk. Først kartlegger jeg hvor energien går, for så å se hvilke tiltak som kan gjøres for redusere energibruken uten at det skal gå på bekostning av inneklimaet. Bakgrunnen min er fra VVS, og jeg skal også jobbe med VVS-relaterte problemstillinger her i REINERTSEN.

Jeg har jobbet i REINERTSEN i snart to måneder og føler meg veldig godt mottatt. Det er sosialt både på jobb og utenfor jobb. Jeg har blant annet begynt på stokkamp (combat arnis, A.E.K. Norway) sammen med en veldig morsom gjeng i REBIL, REINERTSENs bedriftsidrettslag.»

Vi ønsker Jennifer velkommen i klubben!

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

