Sommerjobb: Dokumentasjon på Heimdal og Grane

Marit og Lars forbedrer opplæringen på plattformer i sommer.

Marit og Lars forbedrer opplæringen på plattformer i sommer.

Lars Midttun og Marit Vossgård arbeider i sommer for instrumentgruppen hos REINERTSEN i Bergen. Deres oppgave er å forbedre kokeboka, et web-basert verktøy som blir brukt til opplæring. Det vil gjøre det lettere for nyansatte å forstå hvordan plattformene de skal jobbe med fungerer. I første omgang jobbet de med dokumentasjonen på Heimdal ettersom dette var den plattformen med mest behov for et slikt verktøy. Etter tre uker med innsamling og vurdering av dokumenter var Heimdal-posjektet avsluttet, og de to studentene jobber nå med tilsvarende oppgave på Grane.

Her er det Marit og Lars har å si om sin tid så langt i REINERTSEN:

Hvilke forventinger hadde du til REINERTSEN og arbeidsoppgavene her?
MARIT: Jeg visste egentlig ikke hva jeg skulle forvente, har snakket med eldre studenter som har hatt sommerjobb tidligere og forstått det slik at det er veldig varierende kvalitet på opplegget hos forskjellige bedrifter, så jeg var med andre ord ganske spent.
LARS: Jeg visste allerede en god del om hvilke arbeidsoppgaver jeg skulle ha, så jeg var spent på hvor godt forberedt bedriften stilte på min første arbeidsdag.

Hvorfor valgte du REINERTSEN?
MARIT: REINERTSEN har vært flinke til å delta på arrangementer vi har hatt i forbindelse med Undervannsteknologistudiet på HiB, og jeg har fått et godt inntrykk av bedriften her. Etter å ha hatt litt kontakt med Christoffer P. Ekeli i etterkant av disse arrangementene hjalp han meg å søke jobb her.
LARS: Jeg har også fått et godt inntrykk av REINERTSEN fra de gangene de har hatt stand på NTNU hvor jeg studerer.

Hvorfor er det spennende å jobbe her?
MARIT: Som Lars nevnte tidligere synes jeg det er veldig kjekt at det vi gjør her er nyttig og at vi har mye å gjøre. Det spiller også en stor rolle at REINETSEN har et åpent og lystig arbeidsmiljø, og at vi blir inkludert i sosiale arrangementer som grilling og sommerfest.
LARS: Jeg er veldig fornøyd med arbeidsoppgaven fordi jeg ser at den har nytte for bedriften. I tillegg er det svært godt arbeidsmiljø her som gir stor trivsel blant de ansatte. Vi får god oppfølging, og har tilgang på det vi måtte trenge av hjelpemidler.

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

