Sommerjobb i HR-avdelingen

Kari Bergerud har fullført det første året på masteren. Nå har hun sommerjobb hos REINERTSEN.

Kari Bergerud har fullført det første året på masteren. Nå har hun sommerjobb hos REINERTSEN.

Kari Bergerud har sommerjobb som HR-rådgiver hos REINERTSEN Trondheim. Hun ønsket å bruke kompetansen hun har tilegnet seg via studiene og er veldig fornøyd med å ha fått en relevant sommerjobb. Vi ønsker henne lykke til i HR-stillingen og håper hun trives hos oss.

Se hva Kari selv sier:

«I sommer er jeg så heldig å får jobbe i HR-avdelingen hos REINERTSEN Trondheim. Til vanlig studerer jeg Master i Rådgivningsvitenskap ved NTNU og er nå ferdig med første året. Studiet fokuserer på ulike rådgivningsteorier, karriere-, gruppe- og organisasjonsrådgivning samt utviklingsprosesser i coaching, veiledning og ledelse. Studiet handler i all hovedsak om å hjelpe andre til å utvikle selvinnsikt og ferdigheter som øker deres handlings- og samhandlingskompetanse. Motivasjon, kommunikasjon, tilbakemeldinger og konflikter er sentrale temaer på studiet.

Jeg kom i kontakt med REINERTSEN da jeg var utplassert i praksis hos Karriereveiledningstjenesten Nordservice Navigator. I den forbindelse fikk jeg delta på et møte der sykefravær, lederstøtte og kommunikasjon ble diskutert. Disse temaene synes jeg er veldig interessante. Jeg tok derfor kontakt med HR-avdelingen for å lufte mulighetene for en sommerjobb. Der ble jeg mottatt av HR-rådgiver Maiken Solvang og åtte sommeruker hos REINERTSEN var en realitet.

Jeg søkte sommerjobb hos REINERTSEN fordi jeg ønsket å utvide min arbeidserfaring og opplevde REINERTSEN som en spennende arbeidsplass med varierte arbeidsoppgaver samt et bredt, kreativt fagmiljø. Jeg ønsket også å anvende kompetansen innen rådgivningsvitenskap og slik prøve meg i «det virkelige arbeidslivet». Sommerjobben gir meg lærerike erfaringer med hvordan en stor og anerkjent entrepenør fungerer som organisasjon. Samtidig får jeg et innblikk i hvilke oppgaver en HR-stilling og HR-avdeling kan ha.

Mine arbeidsoppgaver hos REINERTSEN består av oppfølging av sykefravær, arkivering og ledersamtaler. I disse samtalene fokuseres det på lederens allerede iboende ressurser, verdier, styrker og mål, noe som igjen kan lede til bevegelse i ulike utviklingsprosesser. Jeg er veldig takknemlig for muligheten REINERTSEN har gitt meg og synes det er spennende å være en del av et så stort konsern samt å få et innblikk i deres arbeidsmåter og organisering. Jeg håper jeg i gjengjeld vil kunne bidra med noe tilbake til bedriften.»

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

