Sommerjobb: Tverlending bygger Tverlandsbrua

Kjetil Høie Hansen holder seg våken med kaffe på sommerjobb hos REINERTSEN. Hardt å starte tidlig, men det er en del av arbeidslivet!

Kjetil Høie Hansen holder seg våken med kaffe på sommerjobb hos REINERTSEN. Hardt å starte tidlig, men det er en del av arbeidslivet!

Kjetil Høie Hansen er 25 år gammel og kommer fra Tverlandet utenfor Bodø. Til daglig studerer han til å bli sivilingeniør i Industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU, hvor han akkurat har gjort seg ferdig med 4. årskurs.

«Jeg har hatt sommerjobb på Tverlandsbrua utenfor Bodø hvor jeg har bistått i den daglige driften av prosjektet. Blant annet har jeg jobbet med prøvetaking og registrering av betongprøver, oversettelse av arbeidsinstrukser, oppfølging og kontroll av utført arbeid på brua og mengdekalkulasjon.

Grunnen til at jeg valgte å søke sommerjobb i REINERTSEN var at jeg ønsket å bli bedre kjent med et selskap som jobber med utfordrende og interessante prosjekter innenfor blant annet bygg og anlegg. Det er en industri som jeg har begrenset kjennskap til, men som jeg finner meget spennende. Som tverlending gleder jeg meg svært mye til brua blir ferdig, og jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg da jeg fikk muligheten til å bidra i et slikt enormt prosjekt i mitt lokalmiljø.

Den praktiske prosjekterfaringen jeg har fått gjennom sommerjobben vil uten tvil være nyttig å ta med seg i fortsettelsen av studiene og etter hvert også i yrkeskarrieren.

For et selverklært B-menneske har det til tider vært tungt å starte på jobb klokken 7 om morgenen på brakkeriggen, noe som har resultert i at mitt personlige kaffeforbruk har skutt i været. Det har vist seg at man faktisk kan få i seg for mye kaffe, noe bildet over er et bevis på.»

Vi ønsker Kjetil lykke til med sisteåret på studiet! Håper han kommer kjørende over Tverlandsbrua neste år, kanskje på vei til jobb i REINERTSEN Bodø.

Les om flere sommerjobbere i REINERTSEN.

Les mer om Tverlandsbrua.

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

