Slik blir vi bedre – sammen!

Med Troll A-porteføljen som bakteppe inviterer REINERTSEN sine hovedleverandører til samhandling. Tidligere i år har ABB, Autronica, Draka og Solar vært på besøk. Torsdag 24. april var det Parker Hannifin som kom til REINERTSENs lokaler i Bergen.

Parker på besøk: Med bordet og hendene fulle av produktprøver og kataloger ble torsdagens seanse en lærerik opplevelse for alle parter.  Field Sales Engineer Norvald Olsen fra Parker Hannifin (stående) forklarer betydningen av å ha riktig hardhet på tubingen. Lars-Halvard Thunold Helleve fra Instrument stiller oppfølgingsspørsmål.

Parker på besøk: Med bordet og hendene fulle av produktprøver og kataloger ble torsdagens seanse en lærerik opplevelse for alle parter. Field Sales Engineer Norvald Olsen fra Parker Hannifin (stående) forklarer betydningen av å ha riktig hardhet på tubingen. Lars-Halvard Thunold Helleve fra Instrument stiller oppfølgingsspørsmål.

Ingeniørene som deltar på samhandlingsmøtene kommer fra relevante disipliner. De fleste har med seg konkrete problemstillinger fra sine prosjekter inn til samhandlingsmøtene med leverandør. Dermed blir dette noe mer enn en generell fagsamling Sammen skal vi gjøre både hverandre og Statoil enda bedre!

TROLL A-STANDARD: FOKUS PÅ HOVEDLEVERANDØRER.
«På REINERTSENs Troll A-avdeling tar innkjøperne regi! Med stor tro på 80/20-regelen har vi satt fokus på hovedleverandørene. Ti leverandører står for størsteparten av leveransene til Troll A. Det er disse leverandørene som er både viktigst og enklest å få mobilisert. Og når REINERTSEN inviterer til samhandlingsmøte, så stiller selvfølgelig våre ti viktigste leverandører opp!» sier DLA Anskaffelse Jørn Grooss ved bergenskontoret.

BESØK AV PARKER HANNIFIN.
Parker er en leverandør med et spesielt forhold til Troll A. Gjennom sin rammeavtale med Statoil leverer de mengder med tubing og fittings til det mange mener er Statoils flaggskip i Nordsjøen.

Parkers sortiment blir i vanligvis solgt til Statoil via E-katalog. For å gjøre leveransene kostnadseffektive er det noen elementer som må være riktige på første forsøk. Det betyr at alle må konsentrere seg om: Riktig produktvalg, leveringsadresse, innkjøpsgruppe, leveringsdato og merking. Disse elementene var blant hovedtemaene på møtet mellom Parker og REINERTSEN. De er vesentlige for at Parker og REINERTSEN skal kunne effektivisere leveransene ytterligere.

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: