Sommerjobb med dokumentkontroll

Mari Elisabeth Olsen trives i sommerjobben som dokumentkontrollør.

Mari Elisabeth Olsen trives i sommerjobben som dokumentkontrollør.

Mari Elisabeth Olsen er sivilingeniørstudent ved NTNU. Her har hun valgt retningen bygg- og miljøteknikk, og i vår fullførte hun første av totalt fem studieår. Gjennom det første studieåret sitt har hun for det meste vært gjennom basisfag, slik som matte, kjemi og mekanikk. I sommer får hun prøve seg på enda større oppgaver, med sommervikariat på REINERTSENs kontor i Trondheim.

I sommer er jeg i sommerjobb hos REINERTSEN Trondheim. Her har jeg fått jobbe i dokumentkontrollgruppa, og fått være med i en prosjektgruppe hvor vi sammen har jobbet med dokumentoppfølgingen til gitte prosjekter. Sommerjobben min går blant annet ut på å behandle arbeidspakker med dokumentasjon tilhørende prosjektene. I tillegg har jeg jobbet med å kvalitetssikre dokumenter i REINERTSENs interne system.

Jeg valgte å jobbe hos REINERTSEN fordi det gir meg god innsikt i hvordan en moderne ingeniørbedrift fungerer. Samtidig er det nyttig å jobbe hos dokumentkontrollgruppa. Det er en god mulighet til å se hvordan de ulike delene av bedriften jobber opp mot hverandre for å oppnå felles prosjektmål.

For meg er det spennende å ha fått sjansen til en relevant sommerjobb hvor jeg får arbeidsoppgaver som gir meg erfaringer s jeg kan ta med meg videre i studiene mine. Jeg trives stort i sommerjobben min hos REINERTSEN, hvor arbeidsmiljøet er både godt og lærerikt!

Vi ønsker deg lykke til i sommer, Mari! Kanskje vi sees neste år også?

Om reinertsenas
REINERTSEN AS ble etablert i 1946 og er i dag et leverandørselskap innenfor olje & gass, samt ny energi. Selskapet eies av familien Reinertsen, og ledes av Torkild R. Reinertsen. Organisasjonen kjennetegnes ved høyt utdannelsesnivå og bred erfaringsbakgrunn. REINERTSEN AS er en teknologileverandør innen markedsområdene olje og gass, prosessindustri og ny energi. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektledelse og engineering, til fabrikasjon, installasjon og driftsstøtte. REINERTSEN har en medarbeiderstab på rundt 1300 ansatte, og en omsetning på ca. 2,1 milliarder kroner (2014). I 70 år har REINERTSEN AS vært med på å løse store utbygningsprosjekter, både til lands og til havs. Slike prosjekter krever handlekraftige folk med hjerte for faget sitt. Med engasjerte mennesker på laget finner vi de beste løsningene for våre oppdragsgivere. Det høres enkelt ut, men det skal mer til enn vilje og gode ord. Det krever samarbeidsevne, prosjektstyring, ingeniørkompetanse i verdensklasse og dyktige fagarbeidere. REINERTSEN AS har virksomhet i Trondheim, Oslo, Bergen, Orkanger, Tjeldbergodden, Stenungsund, Göteborg, Stockholm og Murmansk.

Legg gjerne igjen en kommentar

